


Futbol oyununda bacak arası atma, arkadan vurma, kakma, çekme, itme, pası atıp kenara çekiliverme var.
Rakibi ofsayta düşürme, ikili üçlü sıkıştırma, sağ gösterip sol vurma gibi taktiksel manevralar ve psikolojik oyunlar da…
Bunların tamamı futbolun içinde olan, rekabeti artıran, sınırları zorlayan, bazen de sonuca doğrudan etki eden hamlelerdir.
Ancak futbol sadece saha içinde oynanmaz. Saha dışında da taktikler, manevralar, psikolojik oyunlar vardır.
Nitekim daha önceki Boluspor kongrelerinde gördüklerimizi, yapılan son kongrede de hemen hepsini gördük.
Ve Sayın Erdal Bayrak hiç kimsenin beklemediği bir hamle yaparak, SAĞ GÖSTERİP SOL VURDU; yeniden Boluspor başkanı oldu.
***
Ancak; hem kongre üyesi olarak hem de köşe yazarı sorumluluğuyla bilgilenmek ve bilgilendirmek gayesi ile sormak isterim:
Geçtiğimiz sezon içinde ekonomik sıkıntılarla, sahipsizlik duygusu ve sayısız problemle mücadele ettiniz. Zorda olsa, eksik de olsa, bir şekilde sezonu kurtardınız.
Adeta şapkadan tavşan çıkardınız.
Fakat bu sezon durum daha farklı. Bu defa şapkadan tavşan çıkarmak değil, tavşandan şapka çıkarmak gerekiyor.
Peki, bunu nasıl başaracağız?
Camianın bilmediği, kamuoyuna açıklanmayan bir yol haritanız mı var. Yoksa yine günü mü kurtarmaya çalışacağız?
***
Bir zamanların CİHAN PEHLİVANI olan Boluspor’un SOMUN PEHLİVANI durumuna düşürüldüğüne kongrede bir kez daha şahitlik ettik.
Atanmışlar yok, seçilmişler yok. Kongre üyesi olan iş adamları yok, bir zamanlar kongre salonunu ağzına kadar dolduran sevdalılar yok.
Yok oğlu yok…
Acı ama gerçek şu ki; ekonomik rahatlık sağlanamamış, birlik ruhu iyiden iyiye zayıflamış, aidiyet duygusu aşınmış, dayanışma kültürü yara almış, camia bütünlüğü sağlanamamış…
Bütün bunlar ortadayken yeniden "devam" demek.
Açık söyleyeyim, ya cehalet ya gaflet ya da büyük bir cesaret…
***
Bazıları şöyle diyebilir: "Hocam ne yapalım, kulüp sahipsiz mi kalsaydı?"
Cevabım şu:
Eğer ekonomik sıkıntıları aşacak, kamuoyunun henüz bilmediği yeni projeler, yeni kaynaklar ve yeni çözümler varsa; iyi ki bırakmamışlar.
Ancak…
Yine dönüp dolaşıp aynı noktaya geleceksek, yine birkaç ay sonra olağanüstü kongre isteyeceksek...
O zaman keşke sahipsiz kalsaydık. Ve eğer yüzümüz varsa her aynaya baktığımızda utanç ile karşılaşsaydık.
Böyle olsaydı mevcut yönetim bu ayıptan kendini kurtarabilir bu ayıba da Boluspor’u sevdiğini söyleyen herkesi ortak edebilirdi.
***
Kıymetli Boluspor Dostları!
Bu köşe yazımı yeni seçilen yönetimi köşeye sıkıştırmak olarak anlamayınız lütfen. Niyetim’ ‘Göz odur ki dağın arkasını göre, akıl odur ki başa geleceği bile.’ atasözünden yola çıkarak; yaşadıklarımızdan ders çıkarmak, geçmişi hatırlamak ve geleceği okumaktır.
Bana doğru gelen size yanlış gelebilir. Benim göremediğimi siz görebilirsiniz.
Yanlışımız varsa düzeltiniz, eksiğimiz varsa ekleyiniz.
Ama nezaket ve zarafetle...
NOT: Boluspor başkanlığına devam diyen Sayın Erdal Bayrak ve yönetimine tüm samimiyetimle hayırlı olsun diyor, yollarının açık olmasını diliyorum.
21.06.2026
Muharrem Demirel